Thursday, 30 January 2014

Food in Perth, Food in Reunion Dinners

Intended to blog about this since a few weeks ago but I've been so tired and lazy every single day after school, I come home and just rot on the sofa playing Pokopang after a shower. But anyways, I've been missing Aussie so, so much hence I simply HAVE to blog some stuff that happened during my last trip to Perth, so I can reminisce (ノ´ヮ´)ノ*:・゚✧

So yeah, here are some pictures I took of the day we went to Garden City, a mall at Booragoon which we've visited regularly since I was just a little kid.

So many memories :'))

First time buying my own food there coz in all my past visits I'd usually just wait for my mum to get our food. I am an adult now!! WHOOOOOOOOOO~!!

Tried the Mexican food stall (Salsa's) coz I was craving nachos teehee.

Nachos > world.


I was so in love with the paperbag omg forreal tho isn't it gorgeous?


I love well-designed packaging for food!


*loud moaning in the name of amazing food appreciation*

I know it looks kinda gross but trust me, it was SO. GOOD.

Deliciously Crunchy Nachos with Glorious Melted Cheese, Salsa, Black Beans, Sour Cream and Guacamole

Sweet, sweet mother of Mary it was good.

My parents had the following:


Teriyaki Chicken Rice Bento with Crabstick and Cucumber Sushi and Vegetable Salad

I almost cried coz I was so stuffed from the nachos that I couldn't have any of this. It's a family favourite, we'd have this practically every time we went to Garden City. From Zushi Bento, it's a little pricey but the chicken is sooooooo good oh my freaking goodness. And their sushi is AMAZING too, they use some sort of magical mayo and it just tastes like the stuff dreams are made of <3

We shopped around for a little bit to walk off all the wonderful food we'd just eaten, and soon it was time for dessert~!

Got ourselves a nice little treat from Wendy's:



Don't you just LOVE ice cream?! Especially those in bright, happy colours. My mouth, my stomach AND my eyes are delighted!! (๑>ᴗ<๑)



We got the awesome ~*RAINBOW*~ flavour, which was as yummy as it was pretty.

I'm dying now OH MY GODDDD I NEED SOME DELICIOUS CREAMY ICE SCREAMY AHHHHHHHHHHHHH.

In conclusion, it was a fantabulous day and I had sooooo much fun shopping (got some fantastic buys which I am VERY excited about) and stuffing my face. Here's a random photo of me just chillin' in the carpark lol.


Face a lil bloated from all the gorging I did Down Under. Seriously tho, I ate so much food throughout the course of the trip and usually it was super tasty JUNK food and the amount of physical activity I did on a daily basis was next to none. I'm honestly amazed at how I was even able to fit into any of my pants by the end of my vacation!

***

Anyways, today is the EVE OF LUNAR NEW YEAR! How exciting :D

I hope you all are having a marvellous time soaking in the air of festivity with your lovely families. How was your reunion dinner?

My family went to this Chinese Restaurant to have ours. It was a special set meal, with numerous courses all featuring ingredients that would be considered quite grand. It cost a small fortune, but to be honest I didn't find the meal particularly enjoyable, or even very filling.

In short, I'd choose a home cooked meal any day. I always love a good steamboat/hot pot reunion dinner! I never understood the fuss of going out to a restaurant to have a super fancy and expensive reunion dinner. Also, I get kinda annoyed by the presence of so many other rowdy families. I'd really just prefer an intimate gathering in the comfort of our own homes.

As for the price or "specialness" of the food in a reunion dinner, just last year all of us sat around our dining table and had a great time chatting while eating tabao-ed (takeaway) dumplings, KFC, and a big bowl of soup which my grandmother lovingly boiled the whole day. We thoroughly enjoyed the food, the homely atmosphere, and the company of the family. It was great :))

Hope you all have a fabulous time this CNY, just shortly over two hours before the ang pows start rolling in! Whoot whoot~!

No comments:

Post a Comment